Adverteren in Google - wat is het?
We leggen je graag even verder uit wat Google Ads is en wat deze online advertentiedienst voor jouw en je bedrijf kan betekenen. Google Ads (voorheen Google AdWords en Google AdWords Express) is een online advertentieoplossing voor bedrijven. Bedrijven - maar ook organisaties - kunnen hiermee adverteren in Google Zoeken, YouTube en andere sites van Google partners op het internet.
Eigenlijk is het adverteren in Google heel eenvoudig. Op het moment dat een potentiële klant een zoekopdracht intikt in bijvoorbeeld de zoekmachine van Google, dan verschijnt er bij de zoekresultaten een relevante advertentie van het bedrijf (de adverteerder) waarop de zoeker kan klikken. Deze potentiële klant komt dan rechtstreeks uit op een pagina van de website van de adverteerder. Je genereert dus websitebezoekers die interesse hebben in jouw producten of diensten. Bekijk ook de veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren aan onze Google Ads specialist.
Zoekmachine-optimalisatie (SEO) duurt lang. Met Zoekmachine Adverteren op Google (SEA) behaal je direct resultaat.
Verschil tussen SEA & SEO
Adverteren via Google Ads heet eigenlijk SEA. Dit laatste staat voor Search Engine Advertising, oftewel adverteren in zoekmachines. Omdat Google de meest gebruikte zoekmachine is, wordt de term SEA vrijwel altijd voor Google Ads gebruikt. Google is de populairste en meest gebruikte zoekmachine van Nederland en vele andere landen. Elke seconde voert Google ruim 80.000 zoekopdrachten uit. Bij de zoekresultaten vertoont Google relevante advertenties van aanbieders die naadloos aansluiten bij de zoekopdracht. Het bereik aan potentiële klanten is dan ook enorm.
Naast SEA bestaat de afkorting SEO. Er is een groot verschil tussen SEA en SEO (Search Engine Optimization). Dit zorgt er alleen voor dat een website organisch (onbetaald) wordt gevonden en dat betekent meestal geen toppositie. Immers, de concurrent doet er ook alles aan om in de top 3 van de zoekresultaten te komen. Vooral de grote spelers verdringen hierdoor jouw positie in Google.
Met SEA (de Google Ads advertenties) lukt dit de concurrent niet en verkrijg ook jij een toppositie in Google. Als je Google advertentiecampagnes goed zijn ingericht, wordt ook jouw bedrijf of organisatie vrijwel altijd direct bovenaan bij de betaalde zoekresultaten in Google vertoond. Kortom, de snelste weg naar nieuwe klanten!
Naast SEA bestaat de afkorting SEO. Er is een groot verschil tussen SEA en SEO (Search Engine Optimization). Dit zorgt er alleen voor dat een website organisch (onbetaald) wordt gevonden en dat betekent meestal geen toppositie. Immers, de concurrent doet er ook alles aan om in de top 3 van de zoekresultaten te komen. Vooral de grote spelers verdringen hierdoor jouw positie in Google.
Met SEA (de Google Ads advertenties) lukt dit de concurrent niet en verkrijg ook jij een toppositie in Google. Als je Google advertentiecampagnes goed zijn ingericht, wordt ook jouw bedrijf of organisatie vrijwel altijd direct bovenaan bij de betaalde zoekresultaten in Google vertoond. Kortom, de snelste weg naar nieuwe klanten!
Wees de grote spelers te slim af. Vanaf nu sta jij bovenaan in Google. Landelijk of juist lokaal.
Hoe werkt Google Ads?
Google Ads werkt gebruiksvriendelijk en eenvoudig: jouw advertentie wordt alleen weergegeven op het moment dat iemand online zoekt naar de producten en services die je aanbiedt. Met behulp van doordachte technologieën, worden jouw advertenties door Google Ads weergegeven als potentiële klanten een zoekopdracht geven die aansluit bij jouw advertentie.
Bij het adverteren via Google Ads is het dus belangrijk om eerst je doel te selecteren. Bijvoorbeeld het trekken van meer bezoekers naar je website. Hierbij is het uiteraard eveneens van belang om te bepalen in welk geografisch gebied je advertenties moeten worden weergegeven. Vaak wil een adverteerder zich beperken tot een straal rond zijn bedrijf. Dit kan het land van vestiging zijn, maar ook meer gedetailleerd zoals een provincie of zelfs een stad. Google Ads houdt dan bij de weergave van advertenties zoveel mogelijk rekening met de regio waarbinnen bezoekers zich bevinden. |
Betaal alléén als er op jouw advertentie wordt geklikt
Het mooie van Google Ads is, dat je alleen betaalt wanneer een bezoeker daadwerkelijk op jouw advertentie klikt (CPC - kosten per klik). Dus je betaalt niks voor de vertoning van een advertentie! Bovendien bepaal je helemaal zelf je biedstrategie en een maandbudget. Stoppen kan op ieder gewenst moment, maar de ervaring leert dat adverteerders dit niet snel zullen doen. Voorwaarde hierbij is een goede en professioneel ingerichte Google Ads campagne, welke onderaan de streep geld oplevert! Informeer vrijblijvend bij ons naar de mogelijkheden hiervoor.
Welke typen Google Ads zijn er?
In de basis zijn er drie soorten Google Ads advertentiemogelijkheden:
- Campagnes in het zoeknetwerk (zoekmachine van Google): deze advertenties zijn meestal tekst en kunnen worden weergegeven op pagina's met zoekresultaten van Google wanneer iemand naar een product of service zoals jij deze aanbiedt;
- Campagnes in het Display Netwerk: deze advertenties zijn meestal afbeeldingen en worden weergegeven op websites of in apps die jouw bezoekers bekijken;
- Videocampagnes (YouTube): deze advertenties duren doorgaans 6 - 15 seconden en worden automatisch voor of na een YouTube filmpje vertoond.
Google Ads zijn geschikt voor de desktop computer, de laptop en mobiele devices zoals de smartphone of tablet. Advertenties zijn geschikt voor de gangbare browsers en besturingssystemen.
De advertentiekracht van Google Ads is ongeëvenaard. Klanten zoeken via Google naar jouw product of dienst.
Waarom adverteren via Google Ads?
Als je online wilt adverteren om meer klanten en omzet te krijgen, doe dit dan via Google Ads. Veruit de meeste zoekopdrachten verlopen via de zoekmachine van Google, maar ook op YouTube en andere sites op internet worden jouw advertenties getoond aan potentiële klanten. Breng direct je diensten of producten onder de aandacht bij zoekers op het internet en trek meer bezoekers naar je website. Meer bezoekers op een goed ingerichte website betekent omzetkansen. Google Ads helpt je om je doelen te bereiken.
De concurrentie op internet is groot en bovendien kan niet iedereen bovenaan in de zoekresultaten van Google komen te staan. De kans dat iemand op jouw website klikt als je niet in de top 3 van de zoekresultaten staat (organisch) is erg klein. Met Google Ads zorg je ervoor dat je wel gevonden wordt en dat potentiële klanten wel op jouw website terechtkomen.
De concurrentie op internet is groot en bovendien kan niet iedereen bovenaan in de zoekresultaten van Google komen te staan. De kans dat iemand op jouw website klikt als je niet in de top 3 van de zoekresultaten staat (organisch) is erg klein. Met Google Ads zorg je ervoor dat je wel gevonden wordt en dat potentiële klanten wel op jouw website terechtkomen.
Wie online adverteert, moet opvallen bij zijn doelgroep. Wij helpen je om klanten te vinden.
Direct resultaat! Vandaag je advertenties goedgekeurd door Google, is meestal nog dezelfde dag meer bezoekers naar jouw website. Geen lange omwegen of vage beloftes, maar de kortste weg naar een uitstekende conversie op je online advertenties. Bovendien worden de resultaten van je advertenties gedetailleerd bijgehouden in je Google Ads account. Deze inzichten helpen je bij het optimaliseren van je advertentiecampagnes en het monitoren van de kosten en baten. We bieden je messcherpe analyses van het presteren van je Google advertenties.
De online advertentiemarkt is wereldwijd groter dan de markt van alle gedrukte tijdschriften en kranten samen.
Wij staan je bij om tegen een uitgekiend advertentiebudget meer klanten omzet en winst te behalen. Bekijk de mogelijkheden met Google Ads.